כל בעל עסק או חברה יודע שהוא חייב להיות נוכח ברשת החברתית של פייסבוק. נוכחות היא דבר די נפוץ למען האמת, אך הבעיה היא שלא כולם מתפעלים את הדף העסקי שלהם בצורה יעילה ונכונה. הדבר גורם לאותם בעלי עסקים וחברות לפספס אפשרות להגיע ללקוחות חדשים או לחזק את המותג שלהם טוב יותר. מי שמתנהלים נכון מרוויחים את כל זאת ואפילו הרבה יותר. גם אתם יכולים לבלוט מעל המתחרים שלכם ולמשוך לקוחות חדשים מפייסבוק.
פייסבוק נחשבת לא רק רשת חברתית גדולה במיוחד אלא גם זירה מצוינת לבעלי עסקים כדי להחזיק בדף עסקי ולהגיע דרכו ללקוחות חדשים או לתת שירות ומענה ללקוחות קיימים. כיום יש ברשת עומס די גדול של עסקים וחברות בכל תחום שנחשוב עליו והדרך לבלוט מעל המתחרים או הקולגות כדי לזכות ביותר חשיפה ולחזק את המותג שלכם, היא מורכבת יותר מבעבר.
למרות הקושי לבלוט מעל האחרים, הדבר בהחלט אפשרי אם מתנהלים נכון ומתייחסים אל שיווק בפייסבוק בצורה מקצועית ומקפידים על כמה תנאים שהכרחיים לשם כך.
מה התנאים לבלוט מעל המתחרים בפייסבוק?
יש כמה תנאים שאם תעמדו בהם תוכלו לבלוט מעל המתחרים שלכם בפייסבוק:
- פתיחת דף עסקי בפייסבוק – השלב הראשון הוא כמובן להיות עם דף עסקי בפייסבוק. דף שמתמקד רק בחלק המקצועי שלכם ופחות בחיים האישיים. כאן תוכלו להשאיר אמצעי יצירת קשר אתכם, פרטים אודות העסק וגם למשוך עוקבים שמתעניינים בכך ולאו דווקא בכם ברמה האישית (אמא, שכנה וכו').
- השקעה בתוכן – תוכן הוא המלך מאז ומעולם. כאשר יש תוכן מעניין מרוויחים יותר זמן של כל גולש בדף וגם מחזקים את המוניטין המקצועי שלכם. העלאה של פוסטים שיווקיים בלבד, כאלו שרק מציעים למכור שירות או מוצר לגולש, יוצרים "אנטי" מצד הגולשים והם מדלגים עליהם. ניהול דף עסקי בפייסבוק מחייב לחלוק עם הגולשים שלכם טיפים שימושיים, חדשות חמות מהתחום, מידע על התפתחות העסק שלכם וכן הלאה. בדרך זאת אתם תיצרו עניין ותגרמו להם להעריך את המקצועיות והיחס שלכם.
- עיצוב גרפי – רשת חברתית היא הרבה יותר מטקסטים בלבד. חשוב מאוד להשקיע בעיצוב גרפי רלוונטי לכל פוסט, כזה שיכול לעצור את האצבע של הגולש מלהחליק מעל הפוסט שלכם הלאה במכשיר הסמארטפון שלו. עיצוב גרפי מיוחד אך רלוונטי יכול למשוך יחס ומעורבות רבה יותר מצד הגולשים.
- עקביות בפרסום – היום יש גודש עצום של מידע שעולה בכל שניה בפייסבוק. כדי שתוכלו להיות עם סיכוי גבוה ככל האפשר כדי להישאר בתודעה ולצוץ מול העניים של גולשים רלוונטיים עבורכם, כדאי להעלות לפחות 3-4 פוסטים מדי שבוע. לא מדלגים על חודש שלם כי הייתם בחו"ל ולא מעלים מצד שני את כל הפוסטים ביום אחד. תקבעו לכם ימים וזמנים קבועים לפוסטים ותישמרו על עקביות.
- הנעה לפעולה – חשוב מאוד שכל פוסט יעורר רצון לפעולה כלשהי אצל הגולש. אפשר לעשות זאת עם תמונה מעניינת, עם שאלה, סקר או קריאה ברורה לפעולה כלשהי שתוביל אולי להטבה עבור אותו עוקב שלכם בפייסבוק. חשוב לא להעלות פוסטים "משעממים" ללא פרטי יצירת קשר או קריאה לפעולה עבורכם. אין בכך טעם.
- עידן הווידאו – היום הווידאו שולט יותר מאי פעם בעבר וחשוב מאוד להעלות סרטוני וידאו, אם אפשר שלכם אז אפילו טוב יותר, ולהציג את השירות שלכם או פעילות מקצועית שאתם מבצעים באמצעות וידאו. וידאו מושך יותר מעורבות וגם זמן מסך של העוקבים שלכם.
- פרסום בפייסבוק – אולי הכי חשוב היום ויש להקפיד לעשות זאת ברמה שבועית או חודשית. נצלו את מערכת הפרסום המתוחכמת של פייסבוק ותגיעו לקבל שרלוונטי עבורכם מבלי לבזבז אנרגיה ומשאבים על מי שלא כאלו. באמצעות פרסום בפייסבוק תוכלו למשוך עוקבים חדשים, להניע לפעולת המרה או לאגור מידע אודות לקוחות פוטנציאליים.
לסיום נציין שאתם יכולים להיות בולטים יותר בפייסבוק וזה תלוי רק בעשייה ובפעילות השוטפת שלכם ברשת. ההמלצה היא לשכור שירותי חברה שתעשה חלק גדול מהעבודה השיווקית הזאת עבורכם ואתם תתמקדו במה שאתם טובים בו.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים, מסעדות וחברות בפריסה ארצית.